Uusi MICHELIN X® MULTI GRIP™ kuorma-autonrengas

Kestävää suorituskykyä myös vaativissa talviolosuhteissa.

  • Michelin X® Multi Grip™ on uusi kuorma-auton rengassarja, jonka talviominaisuudet ovat erinomaiset. Kehitysvaiheen talvitestit suoritettiin Michelinin testikeskuksessa Ivalossa
  • Michelin X® Multi Grip™ -renkaat on suunniteltu toimimaan myös äärimmäisissä talviolosuhteissa
  • Michelin X® Multi Grip™ -renkaissa yhdistyvät pito ja turvallisuus sekä vaikeissa talviolosuhteissa että märillä tienpinnoilla. Erinomaisiin ajo-ominaisuuksiin yhdistyy huomattavan pitkä käyttöikä, mikä edistää ekologisesti kestävämpää kuljetusliikennettä.

Uudet, myös talviajossa erittäin suorituskykyiset Michelin X® Multi Grip™ -renkaat tulevat markkinoille 1. heinäkuuta 2021. Uusien renkaiden suorituskyky on merkittävästi parempi kuin edeltäjiensä(1), ja ne tarjoavat luotettavaa turvallisuutta ja etenemiskykyä äärimmäisen vaativissa talviolosuhteissa. Renkaan pito sekä lumisilla, sohjoisilla että märillä teillä on erinomainen, ja renkailla on 3PMSF-merkintä.

Turvallisempaa suorituskykyä renkaan koko eliniän ajan. Innovatiivinen pintakuvio, jossa on Michelin Regenion -teknologiaan perustuvat, itseuusiutuvat lamellit, antaa erinomaisen pidon, vaikka renkaat ovat kuluneet: kun pintaa on jäljellä 5 mm, vetokyky lumella on yli 50 prosenttia parempi ja jarrutuskyky lumella 20 prosenttia parempi. Kun kulutuspintaa on jäljellä vain 2 mm, sivuttaispito on 20 prosenttia parempi kuin edeltäjillä(2).

Jäällä ja lumella – olipa lumi vasta satanutta, pakkaantunutta tai sulamispisteessä olevaa – ja märillä teillä Michelin X® Multi™ Grip -renkaat reagoivat koko talven vaihtelevien kelien ajan luotettavasti kuljettajan ohjaukseen. Niiden suorituskyky on korkeatasoinen myös lumettomilla ja kesäisillä keleillä, varsinkin märillä teillä.

Pidempi käyttöikä ja loppuun saakka säilyvä pito sekä kulutuspinnan kestävyys ovat takeena siitä, että Michelin X® Multi™ Grip on erittäin tehokas rengasratkaisu kuljetusajoon. Kilometritulos on 10 prosenttia parempi etuakselin renkailla(3) ja 30 prosenttia parempi vetorenkailla(4). Jälkiuritus ja pinnoitus pidentävät vielä käyttöikää ja alentavat osaltaan kilometrikustannuksia.

Vierintävastus on jopa 10 prosenttia matalampi(4). 385/65R22.5 Michelin X® Multi™ Grip Z ja 315/80R22.5 Michelin X® Multi™ Grip -renkailla varustetun ajoneuvoyhdistelmän polttoaineenkulutus voi pienentyä 0,6 litralla per 100 km, mikä vastaa vuositasolla 574 euroa pienempää kustannusta, ja keskimäärin 1,5 tonnia vähemmän hiilidioksidipäästöjä vuodessa(5) renkaiden alkuperäisen käyttöiän aikana (ennen jälkiuritusta tai pinnoitusta).

 

Uusien Michelin X® Multi™ Grip -renkaiden ansiosta kuljetusyritys voi

  • säästää toimintakustannuksissaan renkaiden alempien käyttökustannusten kautta
  • pienentää ympäristövaikutuksiaan, koska hiilidioksidipäästöt ajettua kilometriä kohden vähenevät.

Saatavilla olevat rengaskoot 1. heinäkuuta 2021 alkaen:

Etuakseli: MICHELIN X® MULTI GRIP™ Z 385/65R22.5 ja MICHELIN X® MULTI GRIP™ Z 385/55R22.5

Vetoakseli: MICHELIN X® MULTI GRIP™ D 315/80R22.5 ja MICHELIN X® MULTI GRIP™ D 315/70R22.5

 

Saatavilla olevat rengaskoot 1. heinäkuuta 2022 alkaen:

Etuakseli: MICHELIN X® MULTI™ GRIP Z 315/80R22.5, MICHELIN X® MULTI GRIP™ Z 315/70R22.5 ja MICHELIN X® MULTI GRIP™ Z 295/80R22.5

Vetoakseli: MICHELIN X® MULTI™ GRIP D 295/80R22.5
Uuden rengassarjan laaja-alainen suorituskyky perustuu pääosin neljään Michelinin patentoimaan, innovatiiviseen teknologiaan: Regenion, Infinicoil, Powercoil ja Duracoil.

 

Kuvia, videoita ja teknisen esittelyn voi ladata osoitteesta:
https://drive.google.com/drive/folders/19sn4CJgg0nxZwVDI24JOZ2tVqQDlpPss?usp=sharing

Verkkoseminaari on saatavilla osoitteessa: https://youtu.be/rCSF-Yon-5w

 

  1. Michelin XFN2 ja Michelin XDW IceGrip
  2. Michelinin testikeskuksessa Ivalossa helmikuussa  2020 tehdyt testit: 385/65 R 22.5 Michelin X® Multi™ Grip Z ja 315/80 R 22.5 Michelin X® Multi™ Grip D verrattuna 385/65 R 22.5 Michelin XFN2 AS ja 315/80 R 22.5 Michelin XDW IceGrip -renkaisiin. Renkaat olivat asennettuina 4×2 kuorma-autoon, jonka kuorman paino oli 10 tonnia.
  3. Michelinin 11/2020 tekemä laskennallinen vertailu 385/55 R 22.5 ja 385/65 R 22.5 Michelin X® Multi™ Grip Z ja edeltävän sukupolven Michelin XFN2 renkailla.
  4. Michelinin 11/2020 tekemä laskennallinen vertailu renkailla 315/70R 22.5 ja 315/80 R 22.5 Michelin X® Multi™ Grip D ja edeltävän sukupolven Michelin XDW IceGrip renkailla.
  5. Michelinin vuonna 2020 tekemät mittaukset, jossa vertailtavina olivat 315/80R22.5 Michelin X® Multi™ Grip D ja 315/80R22.5 Michelin XDW Ice Grip.
  6. Michelinin laskelmat VECTO-simulointityökalulla maaliskuussa 2021 (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool on tietokoneavusteinen laskentatyökalu raskaan kaluston polttoaineenkulutuksen ja CO2 -päästöjen mittaamiseksi EU-komission määrittelemien parametrien avulla.  Sen tarkoituksena on parantaa asiakkaiden tietoisuutta CO2-päästöistä ostopäätöstä tehdessään ja määrittää alalle standardit päätöksenteon ja lainsäädännön tueksi.).
    Michelin vertasi simulointityökalulla  kahta yhdistelmää, joista toisessa oli 385/65R22,5 Michelin X® Multi™ Grip Z, 315/80R22.5 Michelin X® Multi™ Grip D ja 385/65R22,5 Michelin X® Multi™ T renkaat ja toisessa 385/65R22.5 Michelin XFN2 AS, 315/80R22.5 Michelin XDW Ice Grip ja 385/65R22.5 Michelin X® Multi™ T (yhdistelmissä oli 4×2 vetoauto ja kolmiakselinen puoliperävaunu, 40 tonnin kuorma, 100 % alueliikennettä, 100 000 km/v; polttoaineen hinta oli 1 €/litra).

Lisätietoja:

Maira Zöller, lehdistöpäällikkö, Michelin Pohjois-Eurooppa

[email protected]

+49 152 54698848

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
2020_ARI_banneri_468x100_120dpi

UUSIN LEHTI

Liity Facebook -ryhmään

Tilaa uutiskirje

Kooste kuljetusalan tärkeistä uutisista sähköpostiisi kerran viikossa

Tulevat tapahtumat

19 marraskuun, 2021-
21 marraskuun, 2021

kyrömek

Sivustolla käytetään evästeitä, joilla voimme parantaa sivustoa ja käyttökokemustasi sekä kohdentaa markkinointiamme. Osa evästeistä on sivuston toiminnalle välttämättömiä. Lue tietosuojaselosteestamme, miten käsittelemme evästeisiin liitettyjä tietoja.