Mitsubishiltä kaksi uutta sähköautoa – panostaa Euroopassa edistyksellisiin teknologioihin

  • Mitsubishi paljasti kolmivuotisen liiketoimintasuunnitelmansa
  • Perinteikäs merkki tuo markkinoille kaksi uutta allianssiyhteistyöhön perustuvaa sähköautoa
  • Mitsubishi tavoittelee globaalia yli 1,1 miljoonan auton vuosittaista myyntiä
  • Suomessa merkin tavoitteena kaksinkertaistaa myynti uudistuneen malliston avulla

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) on julkistanut kolmivuotisen liiketoimintasuunnitelmansa, jossa Euroopan markkinat ovat keskeisessä roolissa brändin tuotekehityksessä. Samalla perinteikäs automerkki hakee kasvua kaikilla sen keskeisillä markkinoilla.

Mitsubishi hyödyntää Euroopassa lähivuosien strategiassaan edistyksellisiä, yhdessä allianssipartnereiden kanssa kehitettyjä teknologioita. Tästä esimakua saadaan lähivuosina, kun merkki esittelee kaksi täysin uutta täyssähköautoa. Mitsubishin globaali mallisto käsittää seuraavan viiden vuoden aikana yhteensä yhdeksän sähköistä uutta automallia. Näistä kaksi – Suomessa jo lanseerattu ASX- ja kesäkuussa paljastettava Colt – viitoittavat merkin sähköistä tulevaisuutta. ASX on tarjolla kolmena eri hybridiversiona. Loppuvuodesta Suomeen saapuva Colt puolestaan tulee tarjolle täyshybridinä. Jatkumoa merkin sähköistymiselle saadaan jo ensi vuonna, jolloin ladattava Outlander PHEV saapuu Suomeen.

”Mitsubishin lähivuosien strategia Euroopassa on erittäin mielenkiintoinen. Merkki panostaa voimakkaasti tuotekehitykseen uusien sähköisten voimanlinjojen muodossa, josta saimme esimakua jo uuden ASX-mallin myötä”, kertoo Mitsubishi Brand Director Jyrki Mäkinen Astara Finlandilta.

Mitsubishi tavoittelee vuoteen 2025 mennessä vuosittaista yli 1,1 miljoonan auton globaalia myyntiä. Myös Suomessa Mitsubishi hakee voimakasta kasvua uudistuvan malliston myötä jo tänä vuonna.

”Tavoitteenamme on tänä vuonna tuplata myyntimme. Tässä meitä tukee täysin uusi mallistomme suositussa B-segmentissä. ASX-mallia myytiin parhaimmillaan yli 1100 kappaletta vuodessa. Mallilla on huikea potentiaali niin nykyisten kuin uusienkin Mitsubishi-asiakkaiden parissa”, Mäkinen uskoo.

”Täysin uusi Colt puolestaan tulee segmenttiin, josta perinteisiä kilpailijoita on kokonaan poistumassa. Uusi Colt on suunniteltu eurooppalaisille markkinoille. Malli vahvistaa Mitsubishin asemaa B-segmentissä edistyksellisten hybridimallien valmistajana ASX:n rinnalla”, Mäkinen päättää.

Lisätiedot:

Lauri Puintila, PR-päällikkö, lauri.puintila (at) astara.com, 040 584 4685

Remember Me

Sivustolla käytetään evästeitä, joilla voimme parantaa sivustoa ja käyttökokemustasi sekä kohdentaa markkinointiamme. Osa evästeistä on sivuston toiminnalle välttämättömiä. Lue tietosuojaselosteestamme, miten käsittelemme evästeisiin liitettyjä tietoja.